Pasowanie uczniów klas pierwszych na czytelnika
We wtorek, 16 maja w auli naszej szkoły odbyła się uroczystość pasowania uczniów klas pierwszych na czytelników zorganizowana przez bibliotekę szkolną. Na imprezę przybyły zaproszone klasy: 1a, 1b i 1c wraz z wychowawcami, aby uczestniczyć w ceremonii przyjęcia w poczet miłośników książek. Zanim jednak to nastąpiło, dzieci obejrzały inscenizację, którą przygotowało szkolne koło teatralne prowadzone przez panie Simonę Żejmo i Martę Labrenc nawiązującą tematycznie do książek i czytania.
Następnie wzięły udział w quizie sprawdzającym ich wiedzę czytelniczą i uważność, z jaką obejrzały przedstawienie. W dalszej części uroczystości, po przeczytaniu wiersza ‘Skarga książki” przez Amelię Przybyszewską z koła bibliotecznego, przedstawiły swoje przemyślenia na temat poszanowania i właściwego postępowania z powierzonymi im książkami. Całość podsumował wiersz “Mole książkowe”, który pokazał, że książka może być też, wesoła i dowcipna ucząc i bawiąc zarazem.
Na zakończenie uczniowie złożyli przysięgę i zostali pasowani na czytelnika poszerzając tym samym grono przyjaciół książek. W przygotowanie imprezy i pasowanie zaangażowały się uczennice z klasy 8f działające w kole bibliotecznym a wydarzenie uświetniła swoją obecnością pani dyrektor Agnieszka Foerster wręczając uczniom na pamiątkę pasowania zestaw książek i kart pracy “Pierwsze abecadło” Naszym najmłodszym czytelnikom życzymy radości z czytania i miłych chwil z lekturą.
MŁODZI PRZYRODNICY NA START!
Dnia 10 maja 2023 r. w naszej szkole odbył się Międzyszkolny Konkurs Ekologiczno- Sportowy dla uczniów klas trzecich. W konkursie wzięło udział siedem gnieźnieńskich szkół: SP 3, SP 5, SP 6, SP 7, SP 8, SP 10, SP 12. Każdą szkołę reprezentowała sześcioosobowa drużyna. Uczniowie wykazali się wiedzą ekologiczno-przyrodniczą, umiejętnością współpracy oraz sprawnością fizyczną.
Miło nam poinformować, że:
I miejsce zajęli uczniowie SP 12
II miejsce zajęli uczniowie SP 7
III miejsce zajęli uczniowie SP 3
Wszystkim uczestnikom konkursu bardzo dziękujemy za udział!
Konkurs przygotowały: Paulina Furmaniak, Dorota Łyszczarz, Joanna Sinecka, Renata Hajny, Agata Sternel
Szkolny Tydzień Języków Obcych
Let’s travel the world! Bereisen wir die Welt!
Pod takim hasłem odbyły się tegoroczne obchody Szkolnego Tygodnia Języków Obcych w naszej szkole. Wykorzystując dostępną technologię, nauczyciele języka angielskiego i niemieckiego zabrali wszystkich uczniów w niesamowitą podróż po krajach angielskiego i niemieckiego obszaru językowego.
Najmłodsi uczniowie zwiedzili słynne londyńskie muzeum figur woskowych Madame Tussauds. Słuchając angielskiego kolegi, zapoznali się z wieloma postaciami przedstawionymi w formie woskowych sylwetek. Entuzjastycznie reagowali na postać Shrek’a czy Spiderman’a udawało im się także bezbłędnie rozpoznać większość sportowców czy piosenkarzy. Zwieńczeniem podróży były stworzone przez dzieci ich własne figury woskowe. Pomysłowość i zaangażowanie były ogromne, a efekty można zobaczyć w fotorelacji na szkolnym Facebooku. Kreatywność i odwaga w podjęciu wyzwania zostały nagrodzone podczas spotkania w auli szkolnej dyplomami i drobnymi upominkami przez Panią Magdalenę Gawrońską i Panią Lucynę Lutomską-Wiśniewską.
Uczniowie klas czwartych, piątych i szóstych zwiedzili najpiękniejsze miejsca Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych Ameryki oraz Australii. Wykorzystując wiadomości przedstawione podczas wirtualnej wycieczki, przygotowali plakaty zachęcające do odwiedzenia wybranych miejsc. Wykorzystując swoje umiejętności językowe oraz artystyczne, uczniowie w innowacyjny i nieszablonowy sposób przedstawiali swoje reklamowe pomysły. Szkolna społeczność mogła podziwiać efekty ich pracy na wystawie przygotowanej przez Panią Alicję Alwin-Guziałek i Panią Agnieszkę Drzażdżyńską.
Najstarsi uczniowie naszej szkoły odbyli najdłuższe podróże po świecie. Podczas zajęć językowych odwiedzili kraje angielskiego i niemieckiego obszaru językowego. Następnie przygotowali prezentacje multimedialne w języku niemieckim i angielskim. Spotkanie, które odbyło się w auli szkolnej w ostatnim dniu Szkolnego Tygodnia Języków Obcych zostało poprowadzone przez Panią Renatę Andrychowicz i Panią Ewę Czyżewską-Węcławiak w języku angielskim. Podczas tego wydarzenia wybrani uczniowie prezentowali zebranym swoje prace wykorzystując zdolności językowe. Wspomagani przez Panią Joannę Rożek uczniowie, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z językiem niemieckim przedstawiali najpiękniejsze miejsca krajów niemieckiego obszaru językowego. Odważne występy na scenie oraz wkład pracy zostały nagrodzone gromkimi brawami przez obecnych uczniów, nauczycieli i dyrekcję szkoły.
Mistrzowie Szkoły w warcabach wyłonieni
Zakończyły się Mistrzostwa Szkoły w warcabach klasycznych w kategorii klas 4-6, zorganizowane przez świetlicę szkolną. Zakończyły się Mistrzostwa Szkoły w warcabach klasycznych w kategorii klas 4-6, zorganizowane przez świetlicę szkolną. Po etapie eliminacyjnym rozgrywek z 40 zawodników do półfinału przeszło 13- stu, a w finale spotkało się 7 uczestników. Miło nam poinformować, że:
„Podróż pełna emocji” Edukacyjna gra przestrzenna
W czwartek, 27 kwietnia, uczniowie klasy 5 d w składzie: Laura Bosacka, Lena Krupa, Łukasz Dobrzycki, Jan Słomian i Tymon Staszkiewicz wraz z opiekunem, nauczycielem bibliotekarzem Anną Mężyńską wzięli udział w edukacyjnej grze przestrzennej “Podróż pełna emocji” nawiązującej do postaci wybitnego polskiego komediopisarza i autora bajek dla dzieci – Aleksandra Fredry. W tym roku przypada 230 rocznica urodzin pisarza i dla uczczenia tego wydarzenia Stowarzyszenie Centrum Rehabilitacyjno-Kulturalne Promyk Gniezno przy wsparciu Miejskiego Ośrodka Kultury i Publicznej Biblioteki Pedagogicznej w Gnieźnie zorganizowało tę imprezę w ramach projektu edukacyjnego ”Co Pan na to, Panie Fredro?” dla gnieźnieńskich podstawówek. Celem gry jest popularyzowanie wiedzy na temat zycia i twórczości Aleksandra Fredry, poznanie ówczesnego zycia codziennego i rozbudzanie zainteresowań czytelniczych. Uczestnicy odbyli podróż w czasie i przenieśli się w świat Fredry poznając jego życie codzienne,, dzieciństwo, obowiążki, życie towarzyskie i żołnierskie oraz powstawanie pierwszych utworów.
Czytaj więcej: „Podróż pełna emocji” Edukacyjna gra przestrzenna