Wielkanocne wydanie gazetki szkolnej TUZINEK (03/2024)
Zapraszamy do zapoznania się z elektroniczną wersją szkolnej gazetki TUZINEK.
Aby zapoznać się z publikacją kliknij w link: Wielkanocne wydanie Tuzinka
Spacer edukacyjny „Wyczarujmy sobie wiosnę”
W przeddzień pierwszego dnia Wiosny, 20 marca, 8 pięcioosobowych drużyn ze szkół podstawowych i SOSW nr 2 postanowiło pożegnać Zimę i wyczarować Wiosnę.
Naszą szkołę reprezentowała drużyna z klasy 3c w składzie: Igor Bychowiec, Szymon Staszewski, Lena Zobel, Natalia Urban i Bruno Kabaciński wraz z opiekunem – panią Anną Mężyńską.
Wspólną zabawę rozpoczęliśmy od wykonania koszyczków, w których znajdzie się miejsce na wiosenne co nieco. Z MOKu barwnie ubrane grupy wyruszyły na poszukiwanie Wiosny.
Pierwsze miejsce, które odwiedziły to Publiczna Biblioteka Pedagogiczna. Tam czekał na nich quiz i zadanie plastyczne „Pomaluj swój świat”. Pierwszymi zwiastunami wiosny są kwiaty i na poszukiwanie ich, grupy wyruszyły na Wenecję. Zadanie polegało na odszukaniu ilustracji z wiosennymi kwiatami i umieszczeniu ich nazw w kartach pracy. Nieco dalej znajdowały się ilustracje ptaków kojarzonych z wiosną, które również należało odszukać i wpisać ich nazwy.
Przy okrzykach żegnających Zimę i przywołujących Wiosnę symbolicznie utopiono Marzannę. Następnie w radosnym, wiosennym nastroju grupy wyruszyły w drogę powrotną do MOK.
Na Rynku przygotowano dla nich zajęcia sprawnościowe, bo przecież to czas zadbania o swoją kondycję fizyczną. Wspólną zabawę zakończyły przygotowane przez dzieci układy taneczne. Wszystkie zadania były punktowane.
Po zliczeniu punktów zwycięską drużyną okazała się grupa ze Szkoły nr 14 w Gnieźnie. Gratulujemy!
Wszystkie drużyny otrzymały pamiątkowe dyplomy i doniczki z wiosennymi kwiatkami w wykonanych przez siebie koszyczkach. Dziękujemy wam za pomoc w WYCZAROWANIU WIOSNY. Byliście wspaniali, wykazaliście się wiedzą, kreatywnością i sprawnością fizyczną.
Oglądając zdjęcia sami oceńcie, czy udało się wam to zrobić.
Zdjęcia z konta Facebooka Miejskiego Ośrodka Kultury i Publicznej Biblioteki Pedagogicznej w Gnieźnie.
Kolejne działania w ramach współpracy z Klubem Nauczycieli Polskich i Polonijnych GNIAZDO.PL za nami!
Konkurs plastyczny dla klas I – III “Moja ulubiona bajkowa para” podsumowany
W piątek, 15 marca, w czytelni biblioteki szkolnej odbyło się uroczyste podsumowanie konkursu plastycznego adresowanego do klas pierwszych, drugich i trzecich “Moja ulubiona bajkowa para”..
Konkurs nawiązywał do obchodzonych w lutym walentynek, które są doskonałą okazją, aby docenić takie wartości, jak: przyjaźń, miłość, tolerancja i szacunek wobec drugiej osoby Prace, które zostały ocenione przez komisję w składzie: pani Jadwiga Marczuk, pani Beata Jarus, pani Anna Bosińska i pani Paulina Świtalska (świetlica szkolna) oraz pani Anna Mężyńska (biblioteka) można było składać do końca lutego.
Decyzją komisji pierwsze miejsce przyznano Hannie Klimczak z klasy 1c, drugie miejsce Mai Krakowskiej z klasy 3b a trzecie Helenie Larus z klasy 1b, Lenie Grajczak z klasy 1a i Julii Kolskiej, także z klasy 1a.
Wyróżnienia otrzymali Nadia Urbaniak zklasy 1b, Iwo Podzerek z klasy 2c, Julia Wiśniewska z klasy1a, Magdalena Kujawska z klasy 1a i Sophie Iglewska z klasy 1a.
Nagrodzone prace łączą w sobie różne techniki plastyczne, co podnosi ich atrakcyjność..
Uczniowie najchętniej ilustrowali postacie z bajek: Piękna i bestia, Zakochany kundel, Flinstonowie, Miki i Mini, Emma i Hope, Gucio i Maja, Biedronka i Czarny kot, Szrek i Fiona, Roszpunka i książę, Anna i Kristof oraz Harry'ego Pottera.
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali dyplomy, nagrody książkowe i słodki upominek.
Prace konkursowe uczniów można obejrzeć na łączniku (parter) jak również kilka prac uczniów klas starszych w kategorii „Moja ulubiona literacka para”.
Dziękujemy za zainteresowanie i udział w konkursie.
Tekst: Anna Mężyńska
Zdjęcia: Anna Bosińska
Mistrzostwa Szkoły w warcabach klasycznych w kategorii klas 5 – 8
Zakończyły się Mistrzostwa Szkoły w warcabach klasycznych w kategorii klas 5 – 8, zorganizowane przez wychowawców świetlicy szkolnej. Zakończyły się Mistrzostwa Szkoły w warcabach klasycznych w kategorii klas 5 – 8, zorganizowane przez wychowawców świetlicy szkolnej.
W etapie eliminacyjnym rozgrywek spotkało się aż 52 chętnych uczniów. Po emocjonujących rozgrywkach do półfinału przeszło 14 uczestników, natomiast w finale Mistrzostw, który miał miejsce 15 marca, spotkało się 6 zawodników.
Miło nam poinformować, że:
- 1 miejsce i złoty medal zdobył Kasper Krokowski kl. 7a
- 2 miejsce i srebrny medal – Marcel Urbański kl. 7a
- 3 miejsce i brązowy medal – Julia Dzięcioł kl. 5a
Zwycięzcom gratulujemy!
Cieszymy się, że gra, która tak bardzo ćwiczy nasze umysły, jest wciąż popularna wśród uczniów „Dwunastki”. Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy za zaangażowanie wspaniałą grę.
Konkurs ,,Znamy bajki i baśnie’’
- I miejsce- kl. I B
- II miejsce- kl. I C
- III miejsce- kl. I A
Gratulujemy wszystkim uczestnikom i dziękujemy za aktywny udział w konkursie.
Realizacja projektu “Trzymaj formę”.
W naszej szkole realizujemy ogólnopolski program edukacyjny “Trzymaj formę”, którego koordynatorem jest Powiatowa Stacja Epidemiologiczno-Sanitarna w Gnieźnie. Celem programu jest kształtowanie prozdrowotnych nawyków żywieniowych wśród dzieci i młodzieży szkolnej, promowanie aktywnego stylu życia i zbilansowanej diety.
W realizację programu włączyła się integracyjna klasa 5b. Podczas lekcji wychowawczych omówiono z użyciem multimediów tematy: “Jakie są polskie nawyki żywieniowe na tle innych krajów?”, “Rozkodowujemy etykiety i jesteśmy świadomymi konsumentami”, “Co to jest zdrowe życie?”.
Uczniowie wykonali makietę pt. “Talerz zdrowia”, z którą poszli do dzieci z klas : 3b, 2b, 1c. Starsi uczniowie przekazali swoją wiedzę o zdrowym żywieniu młodszym kolegom i koleżankom. Dzieci aktywnie włączyły się zajęcia, dyskusję, udzielały trafnych odpowiedzi i z zapałem wykonały własne plakaty prezentujące czego należy jeść więcej a czego mniej.
Mamy nadzieję, że wszystkie dzieci zapamiętają, iż każdy sam dba o własne zdrowie poprzez właściwą dietę i aktywność fizyczną.