DROGI UCZNIU!
JEŚLI CHCESZ DOWIEDZIEĆ SIĘ, KIEDY PSYCHOLOG MOŻE CI POMÓC, kliknij tutaj
DROGI RODZICU!
JEŚLI CHCESZ DOWIEDZIEĆ SIĘ, JAK W SPOSÓB NAJBARDZIEJ EFEKTYWNY
ROZMAWIAĆ ZE SWOIM DZIECKIEM O SZKOLE, kliknij tutaj
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNEJ REALIZOWANE W SZKOLE:
Porada, konsultacja – indywidualna rozmowa – wsparcie emocjonalne, próba zrozumienia przyczyn problemu, możliwość „wygadania” się w życzliwej atmosferze, udzielenie wskazówek jak sobie radzić w trudnej sytuacji i w jaki sposób uzdrowić swoje życiowe sprawy.
Terapia psychologiczna - spotkanie - próba znalezienia innego spojrzenia na sytuację, uporządkowanie myśli i uczuć, kreatywne szukanie rozwiązań, bardziej uporządkowane rozmowy z zawarciem kontraktu i określeniem celu oraz rodzaju zmian, jakie mają w wyniku tych spotkań nastąpić.
Diagnoza psychologiczna - określenie potencjału, możliwości, predyspozycji intelektualnych, mocnych stron, możliwość poznania siebie za pomocą testów psychologicznych.
Grupowe zajęcia terapeutyczne - wsparcie grupy, wspomaganie rozwoju, rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych.
Warsztaty psychoedukacyjne i treningi umiejętności - zajęcia grupowe, prowadzone metodami aktywnymi w celu rozwoju osobistego, rozwijania kompetencji psychospołecznych, umiejętności uczenia się i radzenia sobie ze stresem; odbywają się w formie zajęć psychoedukacyjnych, pogadanek tematycznych oraz realizacji programów profilaktycznych i programów promocji zdrowia psychicznego.
Interwencje i mediacje w sytuacji kryzysowej i konfliktowej w klasie i szkole.
Konsultacje z rodzicami i nauczycielami w celu wspólnego rozwiązywania problemów i lepszej komunikacji, pokierowania do specjalistów oraz poradnictwo w sprawach wychowawczych i osobistych.
Tekst: Sylwia Łagoda
Kompozycja graficzna strony: Ewa Kubiak
GRUPA WSPARCIA
Uczestnicy grupy wsparcia pod opieką psychologa szkolnego p. Sylwii Łagody przygotowali dla przedszkolaków świąteczny prezent. Uczniowie wcielili się w postacie podwodnego świata i jako bohaterowie znanej bajki „Gdzie jest Dory” zaprezentowali się w przedstawieniu „Ważne słowa”. Nasi aktorzy zostali nagrodzeni brawami. Atrakcją spotkania było również wspólne rozwiązywanie zimowych zagadek oraz wręczenie prezentów i słodyczy wraz z bożonarodzeniowymi życzeniami.
Czytamy artykuł „Depresja wśród dzieci”
MINIWARSZTATY „JAK DZIECKO Z AUTYZMEM POSTRZEGA ŚWIAT?”.
Zajęcia psychoedukacyjne z miniwarsztatami zostały zorganizowane po to, by uczniowie zrozumieli, na czym polega autyzm, jak się objawia oraz jak powinniśmy się zachowywać w relacjach z osobami z autyzmem.
Uczniowie obejrzeli przedstawienie, prezentujące sposób doświadczania świata przez dzieci autystyczne, ich sposób myślenia i zachowanie wraz z komentarzem psychologa. Dzięki zabawom edukacyjnym uczestnicy mieli okazję przez chwilę poczuć się jak dziecko z takim zaburzeniem neurorozwojowym i „na własnej skórze” doświadczyć nadwrażliwości na dotyk i dźwięk oraz odmiennego odbioru wrażeń zmysłowych – węchu i smaku. Na koniec dzieci samodzielnie przygotowały kanapki- według planu, który osobom z autyzmem porządkuje rzeczywistość i ułatwia wykonanie codziennych czynności.
Należy mieć nadzieję, że wiedza zdobyta podczas warsztatów zwiększy poziom wrażliwości, empatii, akceptacji i pomocnej postawy, umożliwiając równocześnie uczniom naszej szkoły pełniejszą integrację.
Tekst: Sylwia Łagoda