Innowacja metodyczna z zakresu informatyki mająca na celu wprowadzenie uczniów w świat kodowania i programowania poprzez zabawę. Realizacja innowacji zaplanowana została na poziomie klas czwartych.
Dzięki zajęciom z programowania uczniowie mogą kształcić wiele potrzebnych i przydatnych umiejętności analitycznych sprzyjających rozwojowi intelektualnemu, rozwijać logiczne myślenie, uczyć się współpracy w grupie, rozwijać kompetencje społeczną, a także zwiększać poczucie własnej wartości.
Podstawowym celem innowacyjnego działania będzie przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym, przekazanie podstaw programowania poprzez doświadczanie i zabawę. Nacisk położony zostanie na rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni, rozumowania i wnioskowania. Innowacja ma polegać na połączeniu zabawy ze zdobywaniem umiejętności z zakresu kodowania i programowania.
Głównym celem innowacji jest kształtowanie od najmłodszych lat umiejętności myślenia logicznego niezbędnego do rozwiązywania problemów i zadań, rozwijanie uzdolnień i zainteresowań informatycznych wśród dzieci.
Dążąc do jego realizacji będziemy podejmować się próby zrealizowania takich założeń jak:
- podniesienie kompetencji miękkich u dzieci takich jak: rozwijanie algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności, umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań;
- rozumienie sensu kodowania oraz dekodowania informacji; odczytywanie uproszczonych rysunków, piktogramów, znaków informacyjnych;
- przenoszenie poszerzonych kompetencji cyfrowych na codzienność celem przygotowania do życia w społeczeństwie informacyjnym.
Realizacja innowacji: O efekcie końcowym można przeczytaj w artykule "Lekcja "Zakodowane Święta" już za nami" (kliknij tutaj)