Innowacja realizowana była podczas zajęć dodatkowych z języka angielskiego, a jej głównym celem było zapoznanie uczniów z nowymi metodami i technikami uczenia się słów języka angielskiego - stworzenie banku materiałów pomocniczych; Innowacja „Słownictwo podstawą komunikacji” była odpowiedzią na brak uwagi poświęconej tematowi dotyczącemu sposobów i technik uczenia się słów języka angielskiego.

 

Uczniom stawiane są wysokie wymagania jeśli chodzi o ilość treści nauczania jednak nie jest poruszany temat w jaki sposób uczniowie mają się uczyć. Ogromna większość dzieci zapamiętuje słownictwo w tradycyjny, nie zawsze efektywny sposób, nie mając świadomości, że jest wiele prostszych, ciekawszych i bardziej wydajnych sposobów na zapamiętywanie słówek. Dlatego też główną przyczyną opracowania innowacji, była potrzeba zapoznania uczniów z nowymi, ciekawszymi i bardziej efektywnymi metodami i technikami zapamiętywania angielskiego słownictwa.

 

Język angielski jest podstawowym środkiem porozumiewania się na całym świecie, dlatego bardzo ważne jest zachęcanie uczniów do posługiwania się nim w realnych sytuacjach, w których będą mogli kształcić i rozwijać swoje umiejętności w zakresie czytania, słuchania, pisania i mówienia. Wszystkie wyżej wymienione umiejętności oparte są na znajomości słów. Stąd innowacja która ułatwia uczniom proces ich poznawania.

 

Innowacyjność w nauczaniu języka angielskiego opierała się na specjalnie zaprojektowanych ćwiczeniach, które uczyły jak się uczyć. Uczniom zostały zaprezentowane najbardziej efektywne metody, techniki i sposoby nauki języka obcego (m.in. mapy językowe łańcuchowa metoda skojarzeń, fiszki autokorektywne) Uczniowie m.in. przygotowywali i prezentowali rozmaite pomoce naukowe w postaci fiszek, rymowanek, słów kluczy itp. tworząc tym samym własny bank pomocy naukowych. Ponadto w celu dodatkowego wzmocnienia efektów własnej pracy, czyli w celu szybkiego i trwałego zapamiętywania słownictwa, uczniowie regularnie brali udział w TRENINGU MÓZGU, który wzmacniał współpracę między lewą a prawą półkulą mózgową. Po zakończeniu realizacji innowacji uczniowie zgodnie stwierdzili, że wzrosła ich pewność siebie, motywacja do nauki języka angielskiego oraz satysfakcja z pogłębiania znajomości języka angielskiego.

 

Informacje ogólne:

Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa nr 12 im. prof. Adama Wodziczki w Gnieźnie

Autor: Agnieszka Drzażdżyńska

Nazwa: Słownictwo podstawą komunikacji

Przedmiot: język angielski

Rodzaj innowacji: metodyczna

Data wprowadzenia: wrzesień 2020

Data zakończenia: czerwiec 2021

Więcej informacji o projekcie znajdziecie w dokumencie Słownictwo podstawą komunikacji.