Otaczający nas świat jest bardzo ciekawy i kryje w sobie wiele tajemnic. Codziennie na naszych oczach zachodzi mnóstwo fascynujących zjawisk. Naszym zadaniem jest zachęcanie uczniów do zadawania pytań: dlaczego? jak? po co? Odpowiedzi na te pytania pozwolą dzieciom dociekać istoty obserwowanych przez nich procesów i odkryć prawa rządzące naturą.

13 października podczas “Dnia fizyki i chemii” uczestnicy kółka fizycznego i chemicznego pod bacznym okiem opiekunek zaprezentowali swoim młodszym koleżankom i kolegom (uczniom edukacji wczesnoszkolnej) liczne doświadczenia. Animatorzy na oczach widzów i przy ich udziale tworzyli m.in.:  bańkę w bance, lampę lawę, pianę z automatu, stemple z jodyny, energię z ziemniaka, tęczę w szklance. Dużym zainteresowaniem maluchów cieszyły się niepękające bańki, ciecz nienewtonowska oraz gumowe, skaczące jajka. Najmłodsi uczniowie naszej szkoły poznali tajniki zjawisk fizycznych w tym m.in. dyfuzji w cieczy i gazie, konwekcji, ciśnienia i podciśnienia. Każdy z uczestników mógł samodzielnie sprawdzić stopień naelektryzowania przez siebie balonu oraz spróbować przesunąć bez dotykania pustą puszkę po napoju.  Uczniowie młodszych klas poprzez zabawę w kolory poznali środowisko kwasowe i zasadowe przedstawione przez siódmoklasistki z kółka chemicznego. Na koniec dla każdej grupy prezentowane było zjawisko spalania magnezu – jest to bardzo efektowne i zaskakujące doświadczenie, ponieważ po rozgrzaniu do czerwoności nagle pojawia się oślepiające białe światło.

Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej wychodzili z warsztatów bardzo zadowoleni, a animatorzy spisali się na medal. “Dzień fizyki i chemii” przybliżył uczniom niesamowite, ale rzeczywiste i bardzo widowiskowe zjawiska, których wyjaśnienie tkwi w naukach przyrodniczych.