Prawie dwa tygodnie w kwietniu 2022 r. uczniowie klas: 7c, 7d i 7f pracowali na lekcjach języka polskiego, próbując zrozumieć lekturę „Quo vadis” Henryka Sienkiewicza. Polonistka- Ewa Kubiak postanowiła przybliżyć swoim uczniom niełatwy tekst, choćby z racji historycznych odniesień, wykorzystując na zajęciach animacje 3D, prezentacje multimedialne oraz metody aktywizujące. W ten sposób trzynastolatek mógł zobaczyć rekonstrukcję ważnych miejsc w Rzymie i uświadomić sobie, ile dobrego może zdziałać nauka i najnowsze wynalazki techniki podczas badania dawnych czasów. Chodziło oczywiście o ułatwienie właściwej percepcji czytelniczej lektury obowiązkowej „Quo vadis” oraz o zainspirowanie młodego człowieka do rozważań na temat wartości uniwersalnych. Ostatecznie finałowe lekcje polskiego miała trzy odsłony:
MIŁOŚĆ MARKA WINICJUSZA I LIGII;
ANTYNOMIA DWÓCH ŚWIATÓW: CHRZEŚCIJAN I POGAN W RZYMIE ZA CZASÓW NERONA;
KONFLIKT WARTOŚCI W „QUO VADIS” HENRYKA SIENKIEWICZA.
Całość urozmaiciły pomysłowe stroje, plansze i elementy gier dramatycznych. Nagrodą dla dzieci były nie tylko piękne oceny, ale też dobra zabawa i radość prowadzącej. Potem uczniowie pochylili się nad przygotowaniem solidnych notatek, które przydadzą się do powtórki.
Tekst: Ewa Kubiak
Zdjęcia: Krzysztof Bartkowiak, Andrzej Fischer, Oskar Goździński, Wiktoria John
Prezentujemy zdjęcia klasy 7 f:
Występy klasy 7 d:
Prezentacje uczniów klasy 7 c:
Obejrzyjcie, naprawdę warto!