colos 1Prawie dwa tygodnie w kwietniu 2022 r. uczniowie klas: 7c, 7d i 7f pracowali na lekcjach języka polskiego, próbując zrozumieć lekturę „Quo vadis” Henryka Sienkiewicza. Polonistka- Ewa Kubiak postanowiła przybliżyć swoim uczniom niełatwy tekst, choćby z racji historycznych odniesień, wykorzystując na zajęciach animacje 3D, prezentacje multimedialne oraz metody aktywizujące. W ten sposób trzynastolatek mógł zobaczyć rekonstrukcję ważnych miejsc w Rzymie i uświadomić sobie, ile dobrego może zdziałać nauka i najnowsze wynalazki techniki podczas badania dawnych czasów. Chodziło oczywiście o ułatwienie właściwej percepcji czytelniczej lektury obowiązkowej „Quo vadis” oraz o zainspirowanie młodego człowieka do rozważań na temat wartości uniwersalnych. Ostatecznie finałowe lekcje polskiego miała trzy odsłony:

MIŁOŚĆ MARKA WINICJUSZA I LIGII;

ANTYNOMIA DWÓCH ŚWIATÓW: CHRZEŚCIJAN I POGAN W RZYMIE ZA CZASÓW NERONA;

KONFLIKT WARTOŚCI W „QUO VADIS” HENRYKA SIENKIEWICZA.

Całość urozmaiciły pomysłowe stroje, plansze i elementy gier dramatycznych. Nagrodą dla dzieci były nie tylko piękne oceny, ale też dobra zabawa i radość prowadzącej. Potem uczniowie pochylili się nad przygotowaniem solidnych notatek, które przydadzą się do powtórki.

 Tekst: Ewa Kubiak

Zdjęcia: Krzysztof Bartkowiak, Andrzej Fischer, Oskar Goździński, Wiktoria John

Prezentujemy zdjęcia klasy 7 f:

Występy klasy 7 d:

Prezentacje uczniów klasy 7 c:


Obejrzyjcie, naprawdę warto!