Strona główna

Dnia 3 stycznia 2020 r. odbył się po raz drugi w naszej szkole Dzień Przedmiotów Ścisłych, który był adresowany do uczniów klas czwartych, piątych i szóstych. Jego celem było popularyzowanie i pogłębianie wiedzy z matematyki, fizyki, chemii i informatyki. Dzieci kolejny raz mogły przekonać się, że każde z nich może już teraz zostać młodym naukowcem doskonale się przy tym bawiąc.

Uczniowie mogli poznać tajniki zjawisk fizycznych przedstawione przez starszych kolegów i koleżanki. Zapoznali się także ze zjawiskiem dyfuzji w cieczy i gazie, pojęciem konwekcji, ciśnienia i podciśnienia. Każdy z uczestników mógł sprawdzić stopień naelektryzowania przez siebie balonu oraz spróbować przesunąć bez dotykania pustą puszkę po napoju. Podziwiać było można wybuch wulkanu oraz pobawić się cieczą nienewtonowską. Uczniowie młodszych klas poznali środowisko kwasowe i zasadowe przedstawione przez ósmoklasistki z kółka chemicznego. Stoiska z fizyki i chemii przybliżają uczniom niesamowite, ale rzeczywiste i bardzo widowiskowe zjawiska, których wyjaśnienie tkwi w naukach przyrodniczych.  

Podczas Dnia Przedmiotów Ścisłych na stanowisku informatyki wykorzystane zostały roboty TRUETRUE, które umożliwiły dzieciom naukę poprzez zabawę. Uczniowie programowali i sterowali robotami za pomocą narzędzi typu tablet oraz makiet i plansz przygotowanych przez ich rówieśników. Dzieci miały do dyspozycji cztery stanowiska na których wykonywały różne zadania matematyczne, rozwiązywały zagadki i rywalizowały w zawodach sportowych posługując się robotami. Celem tych aktywności było kształtowanie świadomego korzystania z technologii, logicznego myślenia, analizowania informacji, wykorzystywania wiedzy w praktyce, kreatywności, samodzielności w dochodzeniu do rozwiązań i umiejętności współpracy w zespole.

Uczestnicy zmierzyli się także z matematyką. Ze względu na zbliżającą się Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy i trwający okres zimowy można było złożyć serduszka techniką origami i powycinać śnieżynki z papieru. Dzieci miały również okazję budować bryły z RADOSNYCH SZEŚCIANÓW, rozwiązywać zagadki i SUDOKU oraz spróbować po raz pierwszy swoich sił w zabawie ze STEREOMETRIĄ. Ta matematyczna atrakcja spotkała się z wielkim zainteresowaniem zarówno ze strony uczniów, jak i nauczycieli.

Stanowiska wraz z uczniami przygotowali nauczyciele zespołu przedmiotów ścisłych: p. Ewa Ochocka, p. Joanna Wdzięczna, p. Danuta Kozak, p. Edyta Gładych-Zielińska, p. Joanna Wiśniewska, p. Justyna Wojtkowiak, p. Natalia Różewska.

Tekst: p. Joanna Wdzięczna, p. Joanna Wiśniewska, p. Justyna Wojtkowiak

wsparcielogo

 showcase schools badge

200smi