Strona główna

Dnia 27 kwietnia 2018 roku uczniowie klas 3 f oraz 3 i wraz z opiekunkami, panią Katarzyną Stachowiak i panią Pauliną Furmaniak oraz w towarzystwie pana przewodnika Sławka Ratajczaka udali się na wycieczkę do Poznania. Mieliśmy możliwość zapoznania się z historią Parafii Archikatedralnej pw. Św. Apostołów Piotra i Pawła na Ostrowie Tumskim. To tam pochowani są m. in.  pierwsi władcy Polski z dynastii Piastów. Widzieliśmy Złotą Kaplicę oraz byliśmy w podziemiach katedralnych. Przeszliśmy spacerem przez dzielnicę Chwaliszewo, by dotrzeć na Stary Rynek do żywego centrum poznańskich tradycji i kultury, tj. Rogalowego Muzeum. Tutaj  dowiedzieliśmy się, skąd wzięła się nazwa „rogal świętomarciński”, a podczas pokazu, jak jest on robiony. Po zakończeniu warsztatów każdy z uczestników dostał certyfikat czeladnika. Obowiązkowym punktem wycieczki były "Koziołki" na renesansowym Ratuszu, które trykały się w samo południe. Następnie obejrzeliśmy Pręgierz, Odwach, barokową Farę i zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie przy pomniku Koziołków na Placu Kolegiackim. Kolejny punkt to Zamek Przemysła, gdzie windą wjechaliśmy na wieżę i podziwialiśmy piękne widoki miasta Poznania. Pełni pozytywnych wrażeń i nowych wiadomości o mieście Poznaniu udaliśmy się na smaczny obiad, po którym nastąpił powrót do Gniezna.